Balparmak’ın TOÇEV işbirliğinde hayata geçirdiği “Kahvaltılı Sabahlar, Sağlıklı Yarınlar” isimli sosyal sorumluluk projesi tamamlandı. 8 ilde 16 bin çocuğa doğrudan ulaşılarak, düzenli kahvaltı yapma alışkanlığı kazandırmak için eğitimler verildi.
Proje kapsamında yapılan anketler, eğitime katılan çocukların tamamına yakınının kahvaltının önemini doğru olarak kavradığını ortaya koydu.
Türkiye bal pazarının lider markası Balparmak’ın çocuklara yönelik serisi Honeybana Balparmak ile TOÇEV işbirliğinde hayata geçirdiği Kahvaltılı Sabahlar, Sağlıklı Yarınlar isimli sosyal sorumluluk projesi, 16 bin çocuğa ulaşılarak tamamlandı. İlköğretim çağındaki çocuklara düzenli kahvaltı etme alışkanlığının kazandırılması amaçlanan proje kapsamında İstanbul, Balıkesir, Denizli, Kahramanmaraş, Mardin, Nevşehir, Kars ve Bartın’daki ilköğretim okulları ziyaret edildi, 16 bin 3. ve 4. sınıf öğrencisine düzenli kahvaltı etmenin önemi anlatıldı.
İçerik danışmanlığını Çocuk Gastroenteroloji ve Beslenme Uzmanı Prof. Dr. Benal Büyükgebiz’in üstlendiği Kahvaltılı Sabahlar, Sağlıklı Yarınlar projesinin eğitimleri öncesinde ve sonrasında uygulanan anketler, projenin başarısını ortaya çıkardı. Eğitimlerin öncesinde yapılan anketlerde çocukların büyük bölümünün kahvaltının önemi hakkında sağlıklı bilgiye sahip olmadığı görüldü. Eğitimlerden sonra ise çocukların yüzde 97’si kahvaltının sağlıklı büyümedeki rolünü öğrendiğini ve sabahları kahvaltı yapmaya karar verdiklerini belirtti. Eğitime katılan çocukların tamamına yakını kahvaltının önemini doğru olarak kavradığını ifade etti.
Proje kapsamında çocukların doğru beslenmesinde kilit rol oynayan ebeveynlere de eğitimler verildi. Eğitimler öncesi ve sonrası yapılan araştırmalar, ebeveynlerin de çocuklarının sağlıklı gelişiminde düzenli kahvaltı etme alışkanlığının önemini kavradıklarını ortaya koydu. Eğitimlerden sonra yapılan araştırmalar, ebeveynlerin tamamının düzenli kahvaltı etme alışkanlığının okul başarısını artıracağını ve tamamına yakınının ise çocuklarına kahvaltı alışkanlığı kazandırmak için çocuklarıyla birlikte kahvaltı sofrasına oturmaları gerektiğini anladığını gösterdi.
Proje mesajlarının çocuklara etkili bir şekilde verilmesi için 9 dakikalık çizgi film ile çocuklara düzenli kahvaltı yapmanın sağlıklı yaşam ve büyümedeki rolü eğlenceli bir biçimde anlatıldı. Ana karakterini ünlü oyuncu, aromaterapist Ayşe Tolga’nın seslendirdiği çizgi filmde, gizemli şekilde kahvaltıları yok olan bir grup çocuğun macerası anlatılıyor.